ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
22 Jan.

Άννα, η Απόλυτη.

Η Άννα Βίσση ξεκίνησε το τραγούδι σε ηλικία 13 ετών, όταν ακόμα ήταν μαθήτρια κερδίζοντας μάλιστα έναν τοπικό, μουσικό διαγωνισμό. Το 1973 μετακόμισε με την οικογένειά της στην Αθήνα, όπου η 16χρονη τότε Άννα ξεκίνησε παράλληλα με το σχολείο να τραγουδά σε μία μπουάτ στη Πλάκα. Τότε ήρθε στο δρόμο της και η MINOS EMI, στην οποία ηχογράφησε δύο τραγούδια. Το 1974 κυκλοφόρησε τον πρώτο της δίσκο και την ίδια χρονιά γνωρίστηκε με τον μελλοντικό σύζυγό της Νίκο Καρβέλα, αφού την έστειλαν από την δισκογραφική της εταιρεία στον συγκεκριμένο συνθέτη.

Στα 80s, η Άννα Βίσση κάνει πλέον μια μόνιμη “στροφή” προς το ποπ και μοντέρνο τραγούδι, με τον Νίκο Καρβέλα να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία της, ως ο αποκλειστικός της σχεδόν συνθέτης. Αλλάζει δισκογραφική εταιρία το 1984 ηχογραφώντας τον έκτο προσωπικό της δίσκο «Να ‘χες καρδιά» στη CBS. Ακολουθούν, έως το 1989, 5 άλμπουμ: τα «Κάτι συμβαίνει», «Η επόμενη κίνηση», «Τώρα», «Έμπνευση» και «Φωτιά». Όλα καταγράφουν πολύ μεγάλες επιτυχίες που σιγοτραγουδάμε κι αγαπάμε έως και σήμερα. Ο Νοέμβριος του 1991 βρίσκει την Άννα Βίσση στο θέατρο «Αττικόν» στην παράσταση «Δαίμονες», με πρωταγωνίστρια την ίδια, σε μουσική Νίκου Καρβέλα και λιμπρέτο του Σταύρου Σιδερά.

Καρβέλας και Βίσση αποφασίζουν να χωρίσουν 9 χρόνια μετρά, το 1992, δίνοντας τέλος στην έγγαμη συμβίωσή τους. «Εύκολα είπαμε ότι πρέπει να χωρίσουμε αλλά χωρίσαμε δύσκολα. Κλάψαμε πολύ, στεναχωρηθήκαμε πολύ, φοβηθήκαμε πολύ, το ζήσαμε με όλο τον πόνο που έχει ένας χωρισμός». Συνέχισαν όμως να μένουν στο ίδιο σπίτι και να συνεργάζονται. Τον Μάιο του 1992 και λίγο μετά την ανακοίνωση του χωρισμού του ζευγαριού, κυκλοφορεί ο κοινός της δίσκος με τον Νίκο Καρβέλα με τίτλο «Εμείς» που συμπεριλαμβάνει και το τραγούδι “Δεν Θέλω Να Ξέρεις” το οποίο βραβεύτηκε ως το τραγούδι της δεκαετίας του 90. Σημαντική επιτυχία σημείωσε κι η επόμενή της δισκογραφική απόπειρα, το «Λάμπω» – κομμάτι που «λάτρεψαν» τα ραδιόφωνα.

Από το 1994 κι εντεύθεν, η καριέρα της Βίσση απογειώνεται. Κυκλοφορεί τέσσερεις από τους σημαντικότερους δίσκους της καριέρας της, τα «Ρε», «Κλίμα Τροπικό», «Τραύμα» και «Αντίδοτο» που συνολικά πλησιάζουν το μισό εκατομμύριο πωλήσεις σε αντίτυπα. Η διετία 1998-2000 βρίσκει την Άννα Βίσση ανάμεσα σε Λονδίνο κι Αθήνα, με την ίδια να δίνει ιδιαίτερο βάρος στην προσπάθειά της για διεθνή καριέρα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν το αγγλόφωνο ποπ άλμπουμ «Everything I Am». Αν και αναγνωρίζεται στο εξωτερικό ως ένας δίσκος που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ανάλογες δουλειές διάσημων τραγουδιστριών, δεν δίνει στην Άννα την μεγάλη ώθηση που αναζητούσε για το ξεκίνημα μιας διεθνούς καριέρας.

Η «Κραυγή» (2000) βρίσκει την Βίσση στο απόγειο της καριέρας της κι είναι ίσως ο δίσκος-σταθμός, στην όλη της πορεία. Και γιατί σηματοδοτεί την δυναμική επιστροφή της στην χειμερινή νυχτερινή Αθήνα αλλά και στην δισκογραφία μετά από απουσία 2 χρόνων στο εξωτερικό. Το άλμπουμ έλαβε επτά φορές πλατινένια πιστοποίηση στην Ελλάδα και την Κύπρο και πλατινένια στην Τουρκία. Ακολουθούν τα «Χ» (2002), «Παράξενες Εικόνες» (2003) και «Nylon» (2006) που εδραιώνουν την Βίσση ως την «απόλυτη Ελληνίδα σταρ». Μετά από 3 χρόνια απουσίας από τα μουσικά δρώμενα, η Βίσση επιστρέφει στην ελληνική μουσική σκηνή και μάλιστα πρώτη φορά χωρίς τη συμμετοχή του Νίκου Καρβέλα τον Δεκέμβριο του 2008.  Το «Απαγορευμένο» αποτελείται από δυνατά ρυθμικά τραγούδια αλλά και αυθεντικές, δυναμικές μπαλάντες, με το ομότιτλο να είναι ίσως το πιο… αισθαντικό τραγούδι στην καριέρα της σταρ αφού το ερμηνεύει σχεδόν ψιθυριστά!

Το 2023 η απόλυτη σταρ γιόρτασε 50 χρόνια στον τραγούδι, με μια φαντασμαγορική συναυλία που «κατακλύστηκε» με 70 000 κόσμου που συγκεντρώθηκε στην γενέτειρά της, την Λάρνακα για να την αποθεώσει και να την απολαύσει. «Μικρός δεν περιμένεις τίποτα, απλά ανοίγεσαι, φεύγεις μπροστά στο όνειρό σου. Όταν μεγαλώσεις και κοιτάς πίσω, είναι πολύ ωραίο που θυμάσαι πώς έγινε όλο αυτό σιγά σιγά».